Rynek rekrutacji przeszedł w ostatnich latach ogromne transformacje. Wciąż rosnąca dynamika zmian biznesowych i nie tylko, wymaga szybkich decyzji i działań personalnych. Oznacza to konieczność coraz szybszego komunikowania się z potencjalnymi kandydatami, z wykorzystaniem coraz szybciej zmieniających się technologii. Ilość aplikacji wykorzystywanych dla pozyskania zainteresowania kandydatów już teraz wymaga od firm specjalistycznych stanowisk zajmujących się tworzeniem kampanii rekrutacyjnych w tym środowisku. Serwisy i aplikacje łączące kandydatów i pracodawców stają się codziennością w pracy rekruterów. 

Najbliższe pięć lat z pewnością będzie należało do serwisów pozwalających:

  • Jak najszybciej przyciągnąć uwagę kandydatów; nadążać za zmianami w preferencjach i aktywnościach grup docelowych. 
  • Oszczędzić czas, skrócić proces rekrutacyjny.
  • Dokonać na wczesnych etapach identyfikacji odpowiednich kandydatów. 
  • Zapewnić szybką komunikację z agencjami rekrutacyjnymi / kandydatami. 

Kolejne dziesięć lat pozwoli z pewnością na: 

  • Identyfikację potencjalnych kandydatów do pracy już na etapach ich edukacji. 
  • Budowanie wśród tych kandydatów odpowiedniego wizerunku przyszłego pracodawcy.
  • Weryfikację kwalifikacji i systemu motywacji poprzez odpowiednie algorytmy, pozwalające na interpretacje danych dostępnych w sieci. 

Za piętnaście lat, z pewnością dostępne będą specjalistyczne aplikacje, które po wpisaniu profilu wymagań umożliwią:

  • Precyzyjne, w czasie rzeczywistym, on-line  identyfikowanie grup docelowych.
  • Komunikowanie się z nimi bez względu na zmieniające się preferencje w zakresie komunikacji w mediach. 
  • Określenie potencjału kandydatów z wykorzystaniem Big Data. 
  • Połączenie procesu rekrutacji z procesem selekcji dzięki automatyzacji i kompatybilności obydwu. 

Z pewnością część standardowych procesów rekrutacyjnych pozostanie niezmienna. W przypadku Executive Search można przewidywać, że w dalszym ciągu rekruterzy nie zaufają w pełni sztucznej inteligencji, z uwagi na potrzebę zachowania poufności procesu, która jest konieczna w wielu projektach o znaczeniu strategicznym dla firmy i kandydata.