Rynek rekrutacji przeszedł w ostatnich latach ogromne transformacje. Wciąż rosnąca dynamika zmian biznesowych i nie tylko, wymaga szybkich decyzji i działań personalnych. Oznacza to konieczność coraz szybszego komunikowania się z potencjalnymi kandydatami, z wykorzystaniem coraz szybciej zmieniających się technologii. Ilość aplikacji wykorzystywanych dla pozyskania zainteresowania kandydatów już teraz wymaga od firm specjalistycznych stanowisk zajmujących się tworzeniem kampanii rekrutacyjnych w tym środowisku. Serwisy i aplikacje łączące kandydatów i pracodawców stają się codziennością w pracy rekruterów.
Najbliższe pięć lat z pewnością będzie należało do serwisów pozwalających:
- Jak najszybciej przyciągnąć uwagę kandydatów; nadążać za zmianami w preferencjach i aktywnościach grup docelowych.
- Oszczędzić czas, skrócić proces rekrutacyjny.
- Dokonać na wczesnych etapach identyfikacji odpowiednich kandydatów.
- Zapewnić szybką komunikację z agencjami rekrutacyjnymi / kandydatami.
Kolejne dziesięć lat pozwoli z pewnością na:
- Identyfikację potencjalnych kandydatów do pracy już na etapach ich edukacji.
- Budowanie wśród tych kandydatów odpowiedniego wizerunku przyszłego pracodawcy.
- Weryfikację kwalifikacji i systemu motywacji poprzez odpowiednie algorytmy, pozwalające na interpretacje danych dostępnych w sieci.
Za piętnaście lat, z pewnością dostępne będą specjalistyczne aplikacje, które po wpisaniu profilu wymagań umożliwią:
- Precyzyjne, w czasie rzeczywistym, on-line identyfikowanie grup docelowych.
- Komunikowanie się z nimi bez względu na zmieniające się preferencje w zakresie komunikacji w mediach.
- Określenie potencjału kandydatów z wykorzystaniem Big Data.
- Połączenie procesu rekrutacji z procesem selekcji dzięki automatyzacji i kompatybilności obydwu.
Z pewnością część standardowych procesów rekrutacyjnych pozostanie niezmienna. W przypadku Executive Search można przewidywać, że w dalszym ciągu rekruterzy nie zaufają w pełni sztucznej inteligencji, z uwagi na potrzebę zachowania poufności procesu, która jest konieczna w wielu projektach o znaczeniu strategicznym dla firmy i kandydata.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.